Шукати в цьому блозі

Статут закладу освіти




                                                                                 ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення восьмої  сесії

Свеської селищної ради

восьмого скликання

 

від 10.03.2021 року                                                      

 

 

 

 

 

СТАТУТ

ОРЛІВСЬКОГО НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО       КОМПЛЕКСУ :

ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА  IIII СТУПЕНІВ  – ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

СВЕСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ

(нова редакція)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПОГОДЖЕНО

Начальник відділуосвіти, культури, молоді та спорту

 

_________Наталія ТИМОШЕНКО

 

«____»_________2021 року

 

 

 

 

 

 

 

 

 


І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.Орлівський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад Свеської селищної ради Шосткинського району Сумської області є закладом освіти, створено засновником згідно з чинним законодавством України.

2. Заклад заснований на комунальній формі власності є неприбутковою організацією та знаходиться у власності Свеської селищної ради Шосткинського району Сумської області.

3. Навчально-виховний комплекс у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, рішеннями Свеської селищної ради Шосткинського району Сумської області та її виконавчого комітету, розпорядженнями селищного голови, наказами начальника відділу освіти, культури, молоді та спорту Свеської селищної ради, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад та цим Статутом.

4. Засновником Орлівського навчально-виховного комплексу: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад є Свеська селищна рада Шосткинського району Сумської області.

Уповноваженим органом управління закладом освіти є відділ освіти, культури, молоді та спорту Свеської селищної ради Шосткинського району Сумської області, якому він переданий в оперативне управління.

5. Юридична адреса навчально-виховного комплексу: 41240, Сумська область, Шосткинський район, село Орлівка, вулиця Центральна, будинок 86.

6. Орлівський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа

 І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад Свеськоїселищної ради Шосткинського району Сумської області  є юридичною особою, має власну печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, штамп, бланки зі своїми реквізитами, код ЄДРПОУ, користується іншими правами, несе зобов`язання, передбачені чинним законодавством для юридичних осіб.

7. Повне найменування - ОРЛІВСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС: ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ – ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД СВЕСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ШОСТКИНСЬКОГО РАЙОНУ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ, скорочененайменування – ОРЛІВСЬКИЙ НВК: ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ.

8. Основним видом діяльності закладу є освітня діяльність у сфері загальної середньої освіти.

9.У навчальному  закладі визначена українська мова навчання.

10. Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад – це заклад освіти, що забезпечує реалізацію права громадян на здобуття дошкільної та повної загальної середньої освіти.

Головними завданнями навчально-виховного комплексу є:

-створення умов для різнобічного розвитку дитини дошкільного віку, учня, формування гармонійної особистості, збереження та зміцнення її фізичного і психічного здоровя;

- забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту;

- створення умов для здобуття дітьми дошкільного віку, учнями безперервної дошкільної та загальної середньої освіти в обсязі державних стандартів дошкільної та загальної середньої освіти, розвитку їх творчих здібностей і нахилів;

- створення єдиної системи виховної роботи;

- забезпечення рівного доступу дітей до якісної освіти;

-виховання громадянина України;

- виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

- формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;

- виховання в здобувачів освіти поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;

- розвиток особистості здобувачів освіти, їх здібностей і обдарувань, наукового світогляду;

- реалізація права здобувачів освіти на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

- виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження та зміцнення фізичного і психічного здоров’я учнів;

          - створення умов для оволодіння системою наукових  знань про природу, людину і суспільство;

11. Свеськаселищна рада через відділ освіти, культури,  молоді та спортуСвеськоїселищної ради:

- здійснює фінансування навчального закладу бюджетними коштами в розмірі, передбаченому нормативами фінансування закладів освіти;

- надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, інженерні комунікації;

- організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування;

- забезпечує харчування та медичне обслуговування дітей;

- здійснює матеріально-технічне забезпечення.

12. Навчальний заклад забезпечує відповідний рівень дошкільної підготовки дітей віком від 3 до 6 (7) років та загальноосвітньої підготовки здобувачів освіти віком від 6(7) до 18 років, згідно з вимогами Державних стандартів загальної середньої освіти.

Заклад самостійно приймає рішення і здійснює їх у межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та власним Статутом.

13. Навчальний  заклад несе відповідальність перед собою, суспільством і  державою за:

- безпечні умови освітньої діяльності;

- дотримання державних стандартів освіти;

- реалізацію головних завдань, визначених законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту»;

- забезпечення рівня освіти у межах державних вимог до її змісту, рівня та обсягу;

- дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази;

- дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами.

14. У закладі створюються та функціонують методичні об’єднання, творчі групи педагогічних працівників тощо, які затверджуються наказом директора закладу про методичну роботу.

 

ІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

 

1.              Навчально-виховний комплекс складається з двох підрозділів: дошкільного та шкільного: 

-дошкільний підрозділ забезпечує належний рівень дошкільної освіти для дітей відповідно до вимог базового компонента дошкільної освіти;

- шкільний підрозділ забезпечує відповідний рівень загальноосвітньої підготовки здобувачів освіти згідно з вимогами державного стандарту загальної середньої освіти, а саме:

- підрозділ І ступеня – початкова школа, що забезпечує початкову освіту;

- підрозділ ІІ ступеня – 5-9 класи, що забезпечує базову середню освіту;

- підрозділ ІІІ ступеня – 10-11 класи, що забезпечує повну загальну середню освіту.

2.Навчальний  заклад планує свою роботу самостійно відповідно до стратегії розвитку закладу перспективного, річного, місячного плану і в оздоровчий період, який є єдиним для всіх його структурних підрозділів та складається на навчальний рік.

У плані роботи відображаються найголовніші питання роботи навчального закладу, визначаються перспективи його розвитку.

3.    План роботи затверджується радою навчального  закладу.

 План роботи закладу на оздоровчий період погоджується управлінням Держпродспоживслужби Сумської області та відділом освіти, культури, молоді та спорту Свеськоїселищної ради.

4.Основним документом, що регулює освітній процес, є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України.

5. Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники навчального закладу добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.

Освітній процес у дошкільному підрозділі здійснюється за програмами розвитку, виховання і навчання дітей дошкільного віку, затвердженими Міністерством освіти і науки України.

Допускається одночасне використання варіативних програм, визначених Переліком програм, підручників та навчальних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання у закладах загальної середньої освіти. Рішення про вибір програми обговорюється та схвалюється педагогічною радою закладу.

6. Тижневе навантаження здобувачів освіти встановлюється навчальним  закладом в межах часу, передбаченого робочим навчальним планом.

7. Щорічно, з урахуванням місцевих умов, специфіки, профілю та вимог законодавства, затверджується  графік канікул. Тривалість канікул протягом навчального року становить не менш як 30 календарних днів без урахування днів, коли діти припиняли навчання з незалежних від них причин (карантин, температурний режим тощо).

Тривалість навчального року – не менше 175 навчальних днів.

8. Тривалість уроків встановлюється відповідно до чинного законодавства.

9. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується профспілковим комітетом навчального  закладу і затверджується директором. Тижневий режим роботи затверджується у розкладі навчальних занять. Крім різних форм обов’язкових навчальних занять,в навчальному  закладі проводяться індивідуальні, групові та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.

10. Порядок переведення і випуск учнів навчального закладу визначається Інструкцією про переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти усіх типів та форм власності, відповідно до чинного законодавства.

11. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається Положенням про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти відповідно до чинного законодавства.

12. Учням по закінченню навчального року видається свідоцтво досягнень (1-4 класи), табель успішності (5-8, 10 класи). По закінченні ІІ ступеня випускники 9 класу отримують свідоцтво про базову загальну середню освіту;по закінченні ІІІ ступеня – свідоцтво про повну загальну середню освіту.

13.За успіхи у навчанні для здобувачів освіти встановлюються такі форми морального заохочення:

- похвальні листи «За високі досягнення у навчанні» -   для учнів 2-8 та 10класів;

- похвальні грамоти «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів» - для випускників навчального закладу, які досягли особливих успіхів у вивчення одного або декількох предметів на рівні 12 балів.

14. Відповідно до поданих батьками або особами, які їх замінюють, заяв навчальний  заклад за погодженням з відділом освіти, культури, молоді та спорту Свеськоїселищної радистворює умови для прискореного навчання та навчання екстерном.

15. З урахуванням потреб населення та місцевих умов  навчальний заклад приймає рішення про створення класів (груп) з дистанційною формою навчання, спеціальних та інклюзивних класів для навчання дітей з особливими потребами.

16. Індивідуальне навчання та навчання екстерном в закладі освіти  організовується відповідно до положень про індивідуальне навчання та екстернат у системі загальної середньої освіти, затверджених Міністерством освіти і науки України.

17.З метою забезпечення якості освіти в навчальному  закладі освіти розроблена внутрішня система забезпечення якості освіти.

Внутрішня система забезпечення якості освіти включає:

-стратегію та процедури забезпечення якості освіти;

- систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

- оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання учнів;

- оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;

- оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників навчального закладу освіти;

- забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу, в тому числі для самостійної роботи учнів;

- забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління опорним закладом освіти;

- створення в закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;

- інші процедури та заходи, що визначаються спеціальними законами або документами навчального закладу освіти.

 

III. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

 

1. Учасниками освітнього процесу в навчально-виховному комплексі є вихованці закладу дошкільної освіти,  здобувачі освіти, педагогічні працівники, психолог, інші спеціалісти, директор, батьки здобувачів освітиабо особи, які їх замінюють.

2.За успіхи у роботі для учасників освітнього процесу встановлюються такі форми морального та матеріального заохочення: подяки, грамоти відділу освіти, культури, молоді та спортуСвеської селищної радиШосткинського району Сумської області, Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, Міністерства освіти і науки України, грошові премії та інші види заохочень.

3.Права і обов’язки здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим Статутом.

4.Здобувачі освіти мають право на:

- якісні освітні послуги;

- справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

- свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

- безпечні і нешкідливі умови навчання;

- навчання впродовж життя та академічну мобільність;

- індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;

- відзначення успіхів у своїй діяльності;

- повагу людської гідності;

- захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, у тому числі булінгу (цькуванню), пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

- користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

- особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні  закладом освіти;

- інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення;

- безоплатне медичне обслуговування;

- здоровий спосіб життя.

5.Здобувачі освіти зобов’язані:

- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

- повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб;

- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля, дотримуватися правил особистої гігієни;

- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку навчального  закладу;

- носити одяг, що складається з елементів шкільної форми, дотримуватися ділового стилю в одязі;

- брати участь у пошуковій та науковій діяльності, передбаченій навчальними програмами та навчальним планом  закладу освіти, його Статутом.

Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами навчального закладу.

6. Здобувачі освіти залучаються до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.

7. За невиконання учасниками освітнього процесу своїх обов’язків, порушення Статуту, правил внутрішнього розпорядку на них можуть накладатися стягнення відповідно до закону.

8. Батьки та особи, що їх замінюють, мають право:

- обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування навчального  закладу;

- звертатись до відділу освіти, культури молоді та спорту Свеськоїселищної радиШосткинського району Сумської області, керівника навчального  закладу й органів громадського самоврядування з питань освіти;

- брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації освітнього процесу та зміцнення матеріально-технічної бази навчального закладу;

- подавати керівництву закладу або відділу освіти, культури молоді та спорту Свеськоїселищної радиШосткинського району Сумської областізаяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;

- вимагати повного та неупередженого розслідування випадків оулінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.

9. Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття дітьми освіти й зобов’язані:

- виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

- сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

- сприяти керівництву закладу освіти у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);

- виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти;

- дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

- формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбності;

- формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

- виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку навчального  закладу.

10. Педагогічним працівником навчального  закладу повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дозволяє виконувати професійні обов’язки в закладах системи загальної середньої освіти. Перелік посад педагогічних працівників системи загальної середньої освіти встановлюється Кабінетом Міністрів України.

11. Працівники навчального  закладу несуть відповідальність за збереження життя, фізичного і психічного здоров’я дитини згідно з чинним законодавством.

12. Педагогічні працівники навчального  закладу у відповідності до статті 26 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» проходять безкоштовні медичні огляди 1 раз на рік, працівники харчоблоку, закладу дошкільної освіти та медичний працівник закладу  – 1 раз на 6 місяців.

13. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається на підставі законодавства директором навчального закладу.

14. Обсяг педагогічного навантаження може бути менше посадового окладу лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

15. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.

16. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них правилами внутрішнього трудового розпорядку.

17. Педагогічні працівники мають право на:

- захист професійної честі й гідності;

- на захист під час освітнього процесу від будь-яких формнасильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації забудь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю;

- самостійний вибір форм, методів, засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

- участь в обговоренні та вирішенні питань організації освітнього процесу;

- внесення пропозицій щодо поліпшення роботи закладу;

- проведення в установленому порядку науково-дослідницької, експериментальної, пошукової роботи;

- виявлення педагогічної ініціативи;

- позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання;

- участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу;

- підвищення кваліфікації, перепідготовку;

- об’єднуватись у професійні спілки та бути членами інших об’єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;

- отримання пенсії, у тому числі й за вислугу років, у порядку, визначеному законодавством України;

- на матеріальне, житлово-побутове та соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства.

18. Педагогічні працівники зобов’язані:

- постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;

- виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;

- сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;

- повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу(цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних,наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу,свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від іншихосіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування);

- дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;

- дотримуватися педагогічної етики, моралі;

- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема, правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбності;

- формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

- виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;

- формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

- захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів,тютюу,  іншим шкідливим звичкам;

- додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки;

- виконувати накази і розпорядження керівника навчального закладу, органів управління освітою.

19. Педагогічні працівники закладу освіти підлягають  атестації, яка здійснюється, як правило, один раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.

20.Педагогічний працівник на добровільних засадах та виключно за його ініціативою може проходити сертифікацію.

Процедуру сертифікації педагогічних працівників здійснюють спеціально уповноважені державою установи, положення про які затверджує Кабінет Міністрів України.

За результатами успішного проходження сертифікації педагогічному працівникові видається сертифікат, який є дійсним протягом трьох років. Успішне проходження сертифікації зараховується як проходження атестації педагогічним працівником.

21. Педагогічні працівники, які систематично порушують статут, правила внутрішнього розпорядку навчального  закладу, не виконують посадових обов’язків, умови колективного договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.

22.Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків, крім випадків, передбачених законодавством.

Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених навчальною програмою та робочим навчальним планом, здійснюється лише за їхньої згодою.

23. Представники громадськості мають право:

- обирати й бути обраними до органів громадського самоврядування в закладі освіти;

- керувати учнівськими обєднаннями за інтересами, гуртками, секціями;

- сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню закладу освіти;

- проводити консультації для педагогічних працівників;

- брати участь в організації освітнього процесу;

- брати участь в організації науково-експериментальної роботи закладу освіти.

24. Представники громадськості зобов’язані:

- дотримуватися Статуту закладу освіти, виконувати накази та розпорядження керівника навчального  закладу, рішення органів громадського самоврядування, захищати здобувачів освіти від усіляких форм фізичного і психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість уживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.

 

IV. КОМПЛЕКТУВАННЯ  ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

 

1. Класи комплектуються на підставі нормативів наповнюваності, встановлених Міністерством освіти і науки України, санітарно-гігієнічних норм і правил утримання дітей у закладі освіти з урахуванням побажань батьків або осіб, які їх замінюють.

2. Прийом дітей до навчального  закладу здійснюється керівником закладу протягом календарного року.

Приймання дітей дошкільного віку до навчально-виховного комплексу комунальної форми власності здійснюється на без конкурсній основі, як правило відповідно до території обслуговування, на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, медичної довідки про стан здоров’я дитини, медичної довідки про епідеміологічне оточення, копії свідоцтва про народження, документів для встановлення батьківської плати.

Зарахування учнів до навчального  закладу здійснюється за наказом директора на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, свідоцтва про народження (копії), медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу).

У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого закладу освіти. Переведення учнів до іншого закладу освіти здійснюється за наявності заяви батьків або осіб, які їх замінюють, та довідки встановленого зразка із закладу освіти, куди буде зарахований учень.

3. Порядок переведення дітей до наступного класу і випуск учнів навчального закладу здійснюється у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.

 

V. НАВЧАЛЬНИЙ РІК ТА РЕЖИМ РОБОТИ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

 

1. Навчальний рік розпочинається у День знань – 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.

Для дошкільного підрозділу навчальний рік триває з 1 вересня по 31 травня, а з 1 червня по 31 серпня – оздоровчий період.

2. Структура навчального року (за чвертями, півріччями, семестрами), тривалість навчального тижня, дня, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу встановлюються педагогічною радою навчального  закладу у межах часу, передбаченого освітньою програмою.

3.Тривалість уроків в закладі освіти становить: у першому класі –

35 хвилин, у другому – четвертому класах – 40 хвилин, у п’ятому – одинадцятому  класах – 45 хвилин.

 

VI. ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ

 

1. Порядок забезпечення продуктами харчування, умови постачання продуктів здійснюються відповідно до санітарно-гігієнічних норм і правил.

2. За бажанням батьків навчальний заклад може організовувати сніданки для дітей молодшого шкільного віку, а також гаряче або буфетне харчування для дітей середнього та старшого шкільного віку (на платній основі).

3. Контроль за організацією та якістю харчування, вітамінізацією страв, закладкою продуктів харчування, кулінарною обробкою, виходом страв, смаковими якостями їжі, санітарним станом харчоблоку, правильністю зберігання, дотриманням термінів реалізації продуктів покладається на працівників та директора навчального закладу.

4. Для закладу дошкільної освіти здійснюється  триразове харчування: сніданок, обід, полуденок (на платній основі).

 

VII. МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ

 

1. Медичне обслуговування здобувачів освіти навчального закладу та відповідні умови для його організації забезпечуються засновником (власником) і здійснюються медичним працівником закладу, Орлівським ФАПом та Ямпільською центральною лікарнею.

2. Медичний персонал здійснює лікувально-профілактичні заходи, в тому числі проведення обов’язкових оглядів, контроль за станом здоров’я, фізичним розвитком дитини, організацією фізичного виховання, загартуванням, дотриманням санітарно-гігієнічних норм та правил, режимом та якістю харчування.

3.  Навчальний заклад надає приміщення і забезпечує належні умови для роботи медичного персоналу та проведення лікувально-профілактичних заходів.

 

VIІI. УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ

 

1. Безпосереднє керівництво навчальним закладом здійснює директор, який відповідає перед Свеськоюселищною радою за загальний стан справ і діє відповідно до законів України. Директор призначається і звільняється з посадивідділом освіти, культури, молоді та спорту Свеськоїселищної ради у порядку, визначеному законами та установчими документами, з числа претендентів, які вільно володіють державною мовою. Директором може бути тільки громадянин України, який має вищу освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш 3 років.

2. Директор навчального  закладу:

- здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;

- від імені навчального  закладу представляє його інтереси в державних та інших органах, установах і організаціях без довіреності;

- забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;

- відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;

- затверджує штатний розпис;

- створює безпечне освітнє середовище;

- створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;

- забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних норм, протипожежних норм, техніки безпеки;

- забезпечує права здобувачів освіти від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;

- призначає заступників, класних керівників, педагогічних та інших працівників на посади та звільняє їх;

- контролює організацію харчування й медичного обслуговування здобувачів освіти;

- здійснює контроль за проходженням працівниками у встановлені терміни обов’язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;

- розпоряджається в установленому порядку майном і коштами закладу, відкриває при необхідності рахунки в установах банку згідно з чинним законодавством, відповідає за дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази закладу;

- видає у межах своєї компетенції накази й контролює їх виконання;

- за погодженням із профспілковим комітетом затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові обов’язки працівників закладу;

- створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;

- несе відповідальність за свою діяльність перед здобувачами освіти, батьками, педагогічними працівниками та загальними зборами, засновником, місцевими органами державної виконавчої влади.

3. Вищим органом громадського самоврядування навчального  закладу є загальні збори, що скликаються не менше 1 разу на рік.

Право скликати збори мають: голова ради навчального закладу, учасники зборів, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор навчального закладу, Свеськаселищна рада.

Загальні збори:

- обирають раду навчального  закладу, її голову, встановлюють термін їх повноважень;

- заслуховують звіт директора й голови ради навчального закладу;

- розглядають питання освітньої, методичної й фінансово-господарської діяльності навчального закладу;

- затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності опорного закладу;

- приймають рішення про стимулювання керівників та інших педагогічних працівників;

- розглядають інші управлінсько-прогностичні, фінансово-господарські питання життя й діяльності навчального  закладу.

4. Батьківські збори навчального  закладу (класу, групи) – колективний орган батьківського самоврядування.

Батьківські збори навчального закладу (класу, групи):

-        обирають органи батьківського самоврядування;

- обирають своїх представників для участі в роботі громадського самоврядування закладу;

- залучають батьків до участі в освітньому процесі закладу.

5. В навчальному закладі створюється постійно діючий дорадчий колегіальний орган – педагогічна рада.

Головою педагогічної ради є директор навчального  закладу. Членами педагогічної ради є педагогічні працівники.

Педагогічна рада розглядає питання:

-удосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу, планування та режиму роботи навчального  закладу;

- переведення учнів до наступних класів і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за досягнення у навчанні;

- підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, упровадження в освітній процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;

- участі в інноваційній та експериментальній діяльності навчального закладу, співпраці з закладами вищої освіти та науковими установами;

- морального та матеріального заохочення здобувачів освіти та працівників навчального  закладу.

Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб навчального закладу. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік.

Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання закладу.

6. У навчальному закладі створена і діє піклувальна рада.

Порядок формування наглядової (піклувальної) ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються спеціальними законами та установчими документами закладу освіти.

Наглядова (піклувальна) рада закладу освіти сприяє:

- вирішенню перспективних завдань його розвитку;

-  залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням;

- ефективній взаємодії закладу освіти з органами державної влади та органами місцевого самоврядування;

-  науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.

Члени наглядової (піклувальної) ради закладу освіти мають право брати участь у роботі колегіальних органів закладу освіти з правом дорадчого голосу.

До складу наглядової (піклувальної) ради закладу освіти не можуть входити здобувачі освіти та працівники цього закладу освіти.

         Члени піклувальної ради працюють на громадських засадах.

         Не допускається втручання членів піклувальної ради в навчально-виховний процес (відвідування уроків, тощо) без згоди керівника закладу.

Наглядова (піклувальна) рада має право:

-брати участь у визначенні стратегії розвитку закладу освіти та контролювати її виконання;

- сприяти залученню додаткових джерел фінансування;

- аналізувати та оцінювати діяльність закладу освіти та його керівника;

- контролювати виконання кошторису та/або бюджету закладу освіти і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу освіти;

- вносити засновнику закладу освіти подання про заохочення або відкликання керівника закладу освіти з підстав, визначених законом;

- здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти.

7. В навчальному закладі освіти можуть створюватись учнівські і вчительські громадські організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.

 

ІХ. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА

 

1. Матеріально-технічна база навчального закладу включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі закладу.

2. Навчальний заклад  відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе  відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

3. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна навчального  закладу проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані навчальному закладу  внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

4. Для забезпечення освітнього процесу матеріально-технічна база навчального  закладу  складається із навчальних кабінетів, майстерень, а також спортивного залу, актового залу, бібліотеки, архіву, медичного і комп’ютерного кабінетів, їдальні, радіоцентру, приміщення для інженерно-технічного та навчально-допоміжного персоналу, тощо.

5. Навчальний заклад має земельну ділянку, де розміщуються спортивний, спортивно-ігровий майданчики, господарські будівлі, тощо.

 

Х. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

 

1. Навчальний заклад є неприбутковою організацією та утримується за рахунок різних бюджетів. Фінансово-господарська діяльність навчального  закладу здійснюється на основі його кошторису.

2. Джерелами формування кошторису є:

- кошти засновника (власника) у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення вивчення предметів в обсязі державних стандартів освіти;

- кошти юридичних і фізичних осіб, благодійні внески, які надходять на власні рахунки закладу в банківські установи та використовуються згідно з чинним законодавством;

- доходи від реалізації продукції навчально-дослідних ділянок, підсобних господарств, від здачі в оренду приміщень, споруд, обладнання.

3. Навчальний  заклад має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інших матеріальних ресурсів, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов здобувачів освіти.

Навчальний заклад має право здавати в оренду майно, обладнання та інші матеріальні ресурси з метою отримання додаткових надходжень для поліпшення соціально-побутових умов здобувачів освіти, матеріальної бази закладу, фінансування науково-дослідних, освітніх програм тощо, при цьому здача в оренду нерухомого майна повинна бути узгоджена зі Свеськоюселищною радою.

4. Кошторис і план асигнувань навчання закладу складається економістом централізованої бухгалтерії відділу освіти,культри,  молоді та спорту Свеськоїселищної радиШосткинського району Сумської областіі керівником установи. Затверджується начальником відділу освіти, культури, молоді та спорту Свеськоїселищної радиШосткинського району Сумської області.

5. Штатний розпис навчального  закладу складається згідно з чинними нормативними документами в межах визначеного фонду оплати праці. Керівник навчального закладу в межах фонду заробітної плати може вносити корективи до штатного розкладу.

6. Керівник опорного закладу несе відповідальність за організацію і стан внутрішнього фінансового контролю щодо використання бюджетних коштів  відповідно до затвердженого кошторису.

7. При  навчальному закладі можуть створюватися благодійні та громадські організації.

8. Порядок діловодства й бухгалтерського обліку в навчальному  закладі визначається законодавством та нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших органів виконавчої влади, яким підпорядковані заклади освіти. Ведення бухгалтерського обліку здійснюється через централізовану бухгалтерію відділу освіти, культури,  молоді та спорту Свеськоїселищної радиШосткинського району Сумської області.

9. Звітність про діяльність навчального закладу встановлюється відповідно до чинного законодавства.

 

 

 

ХІ. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

 

1. Навчальний заклад відповідно до чинного законодавства має право укладати договори й угоди про співробітництво. Установлювати прямі зв’язки з комплексами, науковими установами, організаціями, відомствами, фондами, товариствами, окремими громадянами як на території України, так і за її межами.

2. Навчальний заклад, за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень, має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проєктів, установлювати , відповідно до чинного законодавства, прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.

 

 

ХІІ. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ

 

1.Державний контроль за діяльністю навчального закладу здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики у сфері загальної середньої  освіти.

Державний контроль здійснюють Міністерство освіти і науки України, Державна інспекція навчальних закладів, засновник ( власник) та відділ освіти, культури, молоді та спорту Свеської селищної ради Шосткинського району Сумської області.

2. Основною формою державного контролю за діяльністю навчального  закладу є інституційний аудит, що проводиться не рідше одного разу на 10 років у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.

3. Усі органи, які користуються правом контролю, мають дотримуватися вимог законів «Про освіту», «Про загальну середню освіту», чітко визначати свої права й обов’язки, щоб мати можливість приймати правомірні рішення.

Будь-яка перевірка не може дублювати попередню.

4.              У період між інституційним аудитом проводяться перевірки (інспектування)  навчального закладу з питань, пов’язаних з  освітньою діяльністю. Зміст, види цих перевірок визначаються залежно від стану освітньої діяльності, але не частіше один - два рази на рік. Перевірки з питань, не пов’язаних з освітньою діяльністю, проводяться засновником ( власником) відповідно до чинного законодавства.

 

ХІІІ. РЕОРГАНІЗАЦІЯ, ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ

АБО ЛІКВІДАЦІЯ ЗАКЛАДУ

 

1. Рішення про припинення діяльності навчального  закладу приймає Свеськаселищна рада за поданням відділу освіти, культури, молоді та спорту Свеськоїселищної ради.

2. Реорганізація навчального  закладу відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, перетворення.

У випадку реорганізації права та зобов’язання навчального  закладу переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або.

3. Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною Свеськоюьселищною радоюШосткинського району Сумської області, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.

4. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління навчальним закладом.

5. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно навчального закладу, виявляє його дебіторів та кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику (власнику)Свеськійселищній радіШосткинського району Сумської області.

6. Навчальний заклад втрачає право юридичної особи з моменту виключення його з державного реєстру. Майно, що залишається після ліквідації навчального  закладу, є  комунальною власністюСвеської селищної радиШосткинського району Сумської області.

7. У разі ліквідації навчального закладу його  активи передаються іншій неприбутковій організації, яка є  власністю Свеської селищної радиШосткинського району Сумської області.

 

 

Селищний голова                                                                         Сергій КИКАЧ



Немає коментарів:

Дописати коментар